Kjøps og leveringsvilkår

Vilkår

Vestmanna.no eies og drives av Vestmanna AS, ORG NR 923 033 696 MVA.

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester fra www.vestmanna.no til sluttbrukere.

Kjøps og salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Ønsker du mer detaljert informasjon om disse lovene anbefaler vi at du tar en titt på forbrukerportalen.no

Definisjon av parter

Selger er: Vestmanna AS, Biriveien 101, 2836 Biri og blir i det følgende benevnt vestmanna.no, vi eller oss.

Kjøper er: Det firma eller den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.  Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester fra www.vestmanna.no til forbrukere.

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Bestillinger

Du må kontrollere at alle opplysninger på bestillingen er korrekte og oppfyller dine krav ved bestilling.

Betaling

Betalingsbetingelser er VISA, Mastercard, eller Vipps.

Priser

Alle priser er eksklusive mva. og levering.

FRAKT

Når vi har mottatt din ordre, vil varene normalt bli sendt i løpet av 1-2 dager.

Vi benytter Posten som fraktleverandør på alle småpakker i Norge med levering direkte i din postkasse. Dersom pakken er for stor, postkassen er utilgjengelig eller av andre grunner ikke kan leveres i postkassen, blir pakken levert til nærmeste hentepunkt. For ordrer som krever pakker større enn hva som går i en normal postkasse benytter vi også Bring som fraktleverandør med Norgespakke – pakke til hentested.

Til sentrale strøk er leveringstiden normalt 3-10 dager, mens det til Nord-Norge og mindre sentrale områder normalt er 3-10 dagers ekstra leveringstid..

Pakking og transport

Varer vil være pakket forsvarlig før avsendelse. Vestmanna AS er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av fraktselskaper, skade på eller tap av artikler etter at de forlot lokalene våre. Krav om erstatning for skader under frakt bør gjøres til befrakteren umiddelbart ved levering. Skriftlig melding om eventuelle klager må sendes Vestmanna AS innen 7 dager etter levering.

Tap eller skade

Vestmanna AS er ikke ansvarlige for eventuelle tap eller skader av varer som sendes med våre befraktere. Kundene bør være oppmerksomme på at befraktere ikke alltid kan garantere levering innen en bestemt tid. Vestmanna AS egen transport kan brukes når tid er avgjørende. Kostnaden av denne tjenesten kan fås ved henvendelse til Vestmanna AS.

Reklamasjon

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 12.

Avbestilling

Avbestilling kan kun gjøres før en ordre er satt i produksjon, hvilken vanligvis starter samme dage skisse er godkjent.

Alle kansellering forespørsler må gjøres skriftlig og sendes til Vestmanna AS via Epost eller i posten.

Returrett / Angrerett

Gjelder kun for privatpersoner:

Vestmanna AS følger innen Norge prinsippene i angrerettloven for returer med rett til pengene tilbake. Varer må returneres i samme stand som de ble mottatt. Ved korrekt gjennomført retur iht. angrefristloven, tilbakebetales varens fulle pris. Dersom du benytter deg av angreretten ved et tilvirkningskjøp så er du pliktig til å betale for utført arbeid og medgåtte materialer iht. Angrerettloven §16.  Ved tjenester som leveres elektronisk, ved f.eks. levering på e-post, så bortfaller angreretten i det tjenesten er levert.

§ 22.Unntak fra angreretten

Angreretten gjelder ikke avtaler om:

e) levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.

Det er ingen retur eller refusjoner på varer som er trykket med logo.